بهینه سازی محتوای سایت

بهینه سازی محتوای سایت با تغییرات جدید الگوریتم های گوگل و اهمیت بیش از پیش موتور های جستجو به تولید محتوا متنی و سئو داخلی ، امروزه بسیار پررنگ تر و تاثیر گذار تر از سایر روش های سئو و بهینه سازی سایت شده است. حال با توجه به شرایط فعلی و رقابت تنگاتنگ میان کسب و کار های اینترنتی بهینه سازی محتوا باید چگونه باشد و چه فاکتور های مهمی در بهینه سازی محتوا دخیل هستند، که در این مقاله با جزئیات آن مطابق با استاندارد های سئو 2018 می پردازیم .

اصول بهینه سازی محتوای سایت

مطالب طولانی و کامل بنویسید

تا جایی که می توانید برای بهینه سازی محتوای سایت مطالب طولانی و کاملی بنویسید، به طوریکه تمامی نیازهای کاربران را براورده سازید. موتور های جستجو به ویژه موتور جستجوی گوگل مطالب طولانی را نسبت به مطالب کوتاه ترجیح میدهند . سعی کنید در بهینه سازی محتوای سایت از حداقل 1000 واژه به بالا برای تولید محتوا بهره ببرید.

نکات مهم تولید محتوا

  • بیش از 300 کلمه  بنویسید
  • از نکات اماری، حقایق و نکات کلیدی در نگارش مقاله استفاده کنید
  • از فعل معلوم و مشخص استفاده کنید.
  • ساده و قابل فهم بنویسید.
  • محتوای دیگران را کپی نکنید، اگر کپی یا ترجمه میکنید، منبع ان را عنوان کنید.
  • پارگراف های کوتاه بنویسید.
  • اطلاعات مهم را به صورت هایلایت، بولد یا ایتالیک بنویسید.
  • از عکس استفاده کنید، البته کم حجم و با ابعاد استاندارد.
  • در پایان متن، خوانندگان را نیز به اقدام فرا بخوانید

بروز رسانی مدام محتوای سایت

یکی از عوامل موفقیت در تولید محتوا به روز رسانی مداوم و پشتکار تولید کننده محتوا است. سعی کنید یک برنامه زمانی مشخص برای به روز رسانی و گسترش محتوای سایت خود داشته باشید ، هم محتوای با کیفیت بنویسید و هم در زمان بندی مشخص به محتوای خود بازگردید و مطالب جدید تری به ان اضافه کنید. زمانی که شما محتوای ارزشمند و به روز داشته باشید دیگر نیازی به بک لینک ندارید و خود محتوا کار خودش را می کند و بازدید کنند گان به محتوای شما بر می گردنند.

لینک سازی داخلی

در بهینه سازی محتوای سایت از لینک سازی های داخلی استفاده کنید. فایده این کار چیست اول اینکه موتور های جستجو به ارتباط محتوای شما با هم پی میبرند و نرخ مانداگاری کاربران در سایت شما بیشتر می شود . دوم اینکه با این کار رنک بین صفحات به درتس تقسیم می شوند و تمامی صفحات شما به نرخ بازدید قابل ملاحظه ای خواهند رسید. سوم اینکه باعث ایندکس شدن بهتر محتوا توسط متور های جستجو می شود.

نکات مهم لینک سازی داخلی

  • لینک های داخلی که اصول به انکرتکست ها معروف هستند را بیش از حد استفاده نکنید.
  • حداکثر تعداد برای یک مطلب طولانی بین 4 تا 6 عدد می باشد.
  • کلمه کلیدی لینک شده با کلمه کلیدی محتوای لینک شده یکی باشد.
  • ارتباط محتوایی بین لینک ها

برای اطلاعات بیشتر به بخش لینک سازی داخلی ما مراجعه نمایید.

 

تمرکز کلمات کلیدی در بهینه سازی محتوای سایت

از کلمه کلیدی اصلی که قصد دارید برای آن متوا بنویسید در سایتان به درستی استفاده کنید. روش اصولی استفاده از کلمات کلیدی در محتوای سایت به این صورت است.

نکات تمرکز کلمات کلیدی

  • از کلمه کلیدی به شکل های مختلف در تیتر ها و عنواین خود استفاده کنید.
  • در ابتدای پارگراف اول حتما از کلمه کلیدی استفاده نمایید.
  • چگالی کلمات کلیدی را مورد توجه قرار دهید، چگالی نرمال کلمات کلیدی در صفحه چیزی بین 1 تا 3% کل متن می باشد.
  • از واژه های مترادف و مشابه کلمه کلیدی اصلی در متن خود استفاده کنید.
  • از اشکال مختلف کلمه کلیدی در متن استفاده کنید مانند شکل جمع و مفرد آن
  • ار ایتم های بولد و ایتالیک برای نشان دادن کلمه کلیدی خود استفاده کنید
  • از کلمات کلیدی ترکیبی استفاده کنید.
  • کلیدواژه اصلی به پست اختصاص دهیدو
  • از کلید واژه های در متن جایگزین (alt) تصاویر استفاده کنید.
  • از کلمه کلیدی اصلی در توضیحات متا استفاده کنید.
  • از کلید واژه اصای در جایی در اخر متن استفاده کنید.

مقالات بیشتر :

آموزش گوگل سرچ کنسول

بهینه سازی عناوین

بهینه سازی عنوان (title) : عناوین جذاب و مرتبط با محتوای خود بنویسید، در بهینه سازی محتوای سایت سعی کنید از عناوینی استفاده کنید که هم در برگیرنده کلمات کلیدی شما باشند و هم کاربران به دنبال ان باشند .

برای عنوان یا سرنوشته پست‌تان باشد، حداقل یک ایده‌ی اولیه بیابید. دانستن تیتر، پیش از آن‌که بخواهید شروع به نوشتن کنید، کمک‌تان می‌کند از موضوع اصلی خارج نشوید، و اطلاعاتی را که خواننده با مشاهده‌ی عنوان متن به دنبال آن است، ارائه دهید. داشتن عنوان مناسب که در آن کلید واژه جستجو پذیر استفاده شده باشد مهم ترین اصل در سئو محتوا است.

بهینه سازی تگ های h1 تا h6

روش درست استفاده از متا تگ ها و تگ های تیتر به این صورت است که در محتوای خود برای عنوان اصلی از تگ h1  استفاده کنید و برای توضیح متوای مقاله خود از تگ های h2 استفاده کنید و اگر محتوای شما دارای چندین زیر مجموعه است از سایر تگ ها استفاده کنید . در بهینه سازی محتوای سایت و طراحی سایت حتما توجه داشته باشید که از کلمات کلیدی اصلی خود در تیتر های استفاده کرده باشید.

نکات بهینه سازی تگ ها h1  تا h6

  • از کلید واژه اصلی در تیترها استفاده کنید.
  • تعدادی کلید واژه فرعی نیز به پست‌تان اختصاص دهید.

خطاهای تولید و بهینه سازی محتوای سایت

بهینه سازی محتوا برای موتور های جستجو

رتبه  دهی سایتها هر سال با توجه به روز رسانی الگوریتم های گوگل تغییر می کند و این تغییرات کاملا محرمانه است. در گدشته های نه چندان دور کافی بود تا شما محتوای تولید کنید و ان را پر کنید از کلمات کلیدی و این کار باعث میشد که شما در صفحه اول گوگل قرار گیرید، اما این مسئله امروزه با به روز رسانی های جدید الگوریتم های گوگل تغییر کرده است و گوگل چنین سایت های را جریمه می کند.

برای بهینه سازی محتوای سایت ، مطالبی را که می نویسید باید کاربرپسند باشد. گوگل کاربر پسند بودن یک مطلب را از طریق bounce rate آن و میزان اشتراک گذاری آن صفحه در شبکه های اجتماعی متوجه می شود.

استفاده بیش از حد از بهینه سازی محتوای سایت

افراط و تفریط در هر چیزی باعث آسیب و ضرر می گردد. حتما می دانید که بیش از حد بهینه سازی هم سایت مورد جریمه گوگل قرار خواهد داد. برای مثال به کار بردن زیاد کلمات کلیدی در محتوا و متاتگ ها.

توجه نکردن به لینک سازی های داخلی

لینک بیلدینگ، یکی از مهمترین عامل های زنده نگه داشتن بلاگ ها، مخصوصا مطالب قدیمی می باشد و تاثیر بسیار مثبتی در بهینه سازی محتوای سایت دارد. لینک بیلدینگ با بک لینک گرفتن از سایت های دیگر متفاوت است. شما وقتی محتوای عالی بنویسید، دیگر افراد مطالب شما را در شبکه های خودشان به اشتراک می گذارند. به این عمل بک لینگ می گویند اما در تکنیک لینک بیلدنیگ، شما محتوای سایت دیگر صفحات مرتبط لینک می دهید. گوگل با ایندکس این صفحه، لینک های داخلی آن را هم نیز بررسی می کند و این باعث افزایش رتبه لینک های داخلی متصل به آن صفحه می شود.

منابع:

خطاهای تولید و بهینه سازی محتوای سایت

تمرکز کلمات کلیدی در بهینه سازی محتوای سایت

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>